tisdag 4 december 2012

Fiff och piff

Det har varit en bra dag idag. Jag var lite trött när jag kom hem från jobbet och trodde att jag inte skulle orka renovera så mycket, men sen mjukstartade jag lite (kände mig mest förvirrad i början) och sen blev det en hel del gjort i köket. Det känns kul med renoveringen just nu eftersom det mesta som är kvar är småprojekt som man kan gå runt och småpilla lite med medan man dricker lite te och lyssnar på Lee Perry. Eftersom jag lånat ut allt mitt spackel till min mammas garderobsbygge kan jag inte fixa väggarna i köket just nu utan istället är det skåpbygge av olika slag som gäller. Jag jobbade ungefär tre timmar idag, sen blev det en halvtimme städning efter det. Imorgon blir det en tur till Bauhaus och Ikea för att köpa allt från sådana där dörrkarmslock till handduksskåp till badrummet. Vår rörmockare Tobbe har varit här i eftermiddag och kopplat in vår tvättmaskin och vår blandare till badkaret.

Tvättmaskinen äntligen inkopplad!

... och blandaren till badkaret!

Mina projekt för dagen: först ut att bygga om det gamla skåpet med bakbord (!) till ett ugnsplåts-, skärbräde och brickskåp. Lite färg på det så kommer det att bli kalasbra sen.

Projekt två: snyggare ventilationslösning till induktionshällen

Projekt tre: sopsortering och förvaring i det gamla frysskåpet. Kände mig så sjukt fiffig: först hade jag bara tänkt ha några krokar eller ett hyllplan för våra sopsorteringskassar men sen kom jag på att jag kunde slå av några träskenor och dra ut några lådor från den gamla garderoben som stod i lägenheten när vi flyttade in (den är i originalutförande och byggd på samma sätt som köksskåpen)... så nu blev det två utdragbara lådor under sopsorteringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar