måndag 17 juni 2013

Småjusteringar

Jag måste säga att jag saknar lite att renovera. De senaste veckorna har känts ganska destinationsfattiga och jag har mest legat och eftermiddagssovit på balkongen efter jobbet. Jag gillar ju mest och mår bäst av att arbeta, gärna med saker som ger snabbt och tydligt resultat och som involverar fysiskt arbete.

Jag har en lista över saker jag tänkt göra när jag får semester men jag har tjuvstartat lite redan, (trots att semestern inte börjar förrän på torsdag eftermiddag klockan kvart i tre). Idag har jag nästan dragit färdigt de nya silikonfogarna på gästtoaletten (det var så fult med vita fogar mot det svarta golvet så jag skar bort den gamla fogen och har nu ersatt den med grått silikon). Jag har också börjat skruva loss några delar av balkong-golvet för att förankra lite av det på ett bättre sätt (det gick ju inte att fästa ordentligt eftersom balkongdörren går utåt och väldigt långt ned vilket gett ett litet instabilt resultat).

Vi får väl se hur "färdig" lägenheten känns när sommaren väl är slut. Det känns som att jag är ganska bra på att hela tiden hitta nya områden som behöver perfektioneras och justeras, men det är nog mest bara bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar