söndag 27 oktober 2013

Livet på Vårvädersvägen 4!

Vårt vardagsrum har blivit berikat med en fantastisk orange öronlappsfåtölj från Ikea (Strandmon). Jag älskar färgerna i vårt vardagsrum - det är ljust och fint men ändå med inslag av lite bohemiska jordfärger. 


Min inredningsvision för vardagsrummet var:  "Jag vill hamna på en känsla som varken skriker Svensson eller exklusivt överstylat, utan hamnar på någon sorts bohemiskpraktisk säregen nivå, men det är inte så lätt." Det känns faktiskt som att jag lyckades!

Mao ääääälskar "sin" nya fåtölj. Här ligger hon och lyssnar på Infruset av Mando Diao tillsammans med mig - en skiva jag mer eller mindre blivit besatt av de senaste dagarna men som tog lång tid att gilla för ett gammalt Mando-fan som jag.

Och så är gästrummet/kontoret (det blev inte så mycket av det där med barnkammare just nu) nästan helt klart! Två golvlister och sen en platsbyggd garderob bakom dörren till vänster i bild så blir det kalasfint sen! Kanske gör vi om lite här när vår nya familjemedlem behöver ett eget rum men tills vidare får det se såhär välkomnande ut för alla gäster som får för sig att titta förbi. 

Vår nya hallbänk (Tjusig från Ikea). Den gamla pallen och byrån var ganska instabila historier och det blev inget riktigt helhetsintryck i hallen. Sen har vi inte haft något bra ställe att lägga vantar och mössor på heller. Det här var en av de sista pusselbitarna som saknades i inredningspusslet här i lägenheten. Kanske syr jag en dyna till bänken så småningom men i övrigt är hallen klar!


2 kommentarer:

  1. Klart fräscht! Det enda jag saknar som bibliofil är böcker på väggarna. ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha. Du hade nog gillat en sån här: https://www.google.se/search?q=selfshelf&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=zSttUsTfKozr4wSG5YCAAw&sqi=2&ved=0CDgQsAQ&biw=1366&bih=653

    Vi har ju lite böcker i hyllan som inte är med på bilderna... men jag är ganska duktig på att låna på biblioteket/jobbet eller sälja de böcker jag har. Adam står ju för desto mer bokägande. Tanken var att några av hans finaste böcker skulle flytta ut i vardagsrummet när det var färdigrenoverat. Får ta upp frågan igen på nästa familjekonferens. :)

    SvaraRadera